loading Wczytywanie

Aktualności

Pielgrzymka do Legnicy i okolic

| autor:

W dniach 30.04-3.05 wspólnota AWSD w Białymstoku odbyła pielgrzymkę do Legnicy i okolic. Bazę noclegową mieliśmy w seminarium legnickim. Ugościł nas ekonom legnickiego seminarium ks. Piotr Zawadka.

Podczas wyjazdu seminarium odbyło pielgrzymkę do kościoła św. Jacka w Legnicy, gdzie 25.12.2013 roku miało miejsce wydarzenie eucharystyczne podobne do tego w Sokółce z 2008 roku. Następnie wraz z przewodnikiem poznawaliśmy Legnicę. Byliśmy też w Sanktuarium św. Jadwigi Śląskiej w Trzebnicy, w którym posługuje zakon Salwatorianów. Także ogromne wrażenie wywarła na każdym z nas Bazylika Wniebowzięcia NMP w Krzeszowie. Dawne opactwo Cystersów słusznie jest nazywane Europejską Perłą Baroku. Nawiedziliśmy też Kościół pw. św. Józefa, który znajduje się tuż obok Bazyliki. Godne uwagi w tym kościele są dzieła autorstwa Michaela Willmana. W kościele malarz zaprezentował swoisty cykl polichromii z życia św. Józefa, gdzie najprawdopodobniej czegoś podobnego nie zobaczymy. Kolejne miasto, które nie ubyło naszej uwagi to Świdnica. Miejsca, które zwiedziliśmy w tym mieście to Katedra św. Stanisława i św. Wacława, Kościół Pokoju i starówka świdnicka przez specjalistów uznawana za najcenniejszy zespół urbanistyczny na Dolnym Śląsku, porównywalny ze starówką krakowską i toruńską. Zwiedzanie miasta odbywało się per pedes.

Gościnnością wykazała się wspólnota seminarium ze Świdnicy na czele z ks. rektorem Tadeuszem Chlipałą, z którą jednego dnia zjedliśmy wspólną kolację. W dniu zwiedzania Świdnicy zahaczyliśmy o Bazylikę Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Strzegomiu.

Ostatni dzień majówki również był intensywny. Odbyliśmy podróż do Muzeum Bitwy Legnickiej w Legnickim Polu i przepięknej Bazyliki pw. św. Jadwigi, w której znajdują się najwyższej klasy rzeźby Karla Josepha Hiernle. Wyjazd zakończyło spotkanie z kardynałem Henrykiem Gulbinowiczem, który pochodzi z naszych stron.

Każdego dnia nie zabrakło czasu na wspólną Eucharystię, modlitwę różańcową i brewiarzową. Dziękujemy Wicerektorowi ks. Marianowi Strankowskiemu za organizację pielgrzymki i pozostałym księżom za udział w tak wspaniałym wyjeździe.