loading Wczytywanie

Aktualności

Wyjazd diakonów na Litwę

| autor:

W dniach 14-17.02 wraz ks. Rektorem Marianem Strankowskim przebywaliśmy w Wilnie i okolicach.

W poniedziałkowy wieczór przybyliśmy do Wileńskiego Seminarium Duchownego im. św. Józefa, z którego gościnności korzystaliśmy podczas wyjazdu. Na miejscu przywitał nas ks. Rektor Andrzej Szuszkiewicz.

We wtorek udaliśmy się do Mejszagoły, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Ks. Prałata Józefa Obrembskiego, nazywanego patriarchą Wileńszczyzny. O godz. 15.00 uczestniczyliśmy w Mszy Świętej w parafii Ducha Świętego w Wilnie oraz zwiedzaliśmy starówkę.

W środowe przedpołudnie spotkaliśmy się z ks. Szymonem Wikło, proboszczem parafii Ducha Świętego oraz z ks. Wojciechem Górlickim, proboszczem parafii św. Piotra i Pawła.

Następnie nawiedziliśmy miejsce kaźni w Ponarach, gdzie w latach II Wojny Światowej życie straciło wiele tysięcy ludzi. Zwiedziliśmy również Kościół w Landwarowie. Ks. Gintaras Petronis, proboszcz landwarowskiej parafii, opowiedział o architekturze świątyni oraz o życiu wspólnoty parafialnej. Dzień zakończyła wizyta w Kościele pw. Bł. Michała Sopoćki w Czarnym Borze. Uczestniczyliśmy we wspólnej liturgii wraz z miejscową wspólnotą wiernych. Msze Świętą w języku polskim i litewskim koncelebrowali ks. Elijas Markauskas, rektor Kościoła oraz ks. Marian Strankowski, rektor białostockiego seminarium. Za przyczyną bł. Michała, patrona świątyni, w sposób szczególny modliliśmy się za Litwę, obchodzącą w tym dniu Święto Odrodzenia Państwa.

W czwartek uczestniczyliśmy w Mszy Świętej w Ostrej Bramie oraz odwiedziliśmy Siostry Jezusa Miłosiernego, mieszkające w miejscu, gdzie był malowany oryginalny obraz Jezusa Miłosiernego. Ostatnim przystankiem na Litwie były Butrymańce. Spotkaliśmy się tam z ks. Proboszczem Józefem Aszkiełowiczem oraz z przedstawicielami lokalnej społeczności.